Sabtu, Februari 12, 2011

Cari Jalan Keluar...

Semuanya pasti berputar,dari mana datangnya arah,itulah dia.Ketika melihat sisi dunia,ada sesuatu perkara yang masih tak dapat dijelaskan,kehilangan diratapi,mana jalan penyelesaian yang diharapkan.Selesaikan segala masalah,masalah yang selalu datang takkan begitu mudah akan selesai.
Ia datang bukan keinginan,bukan juga harapan supaya ia datang,masalah adalah sesuatu perkara yang akan segelintirnya runsing memikirkan,kenapa boleh terjadi.Bercampur gaul dengan keadaan yang terjadi,apakah itu kekal.Tidak sama sekali,ia akan berubah,permasalahan yang berterus selalunya dilepaskan begitu sahaja,tidak mahu memikirkan jalan keluar.
Kesalahan membelenggu,apa yang harus dilakukan,tiada pengertian.Mungkin menenangkan diri buat seketika,mengkaji diri apa kesalahan itu datang dengan mudah.
Dunia tidak akan kekal,dari datang mana-mana masalah ia juga tidak akan kekal,dan akan hadir yang lainnya mengharungi kehidupan.
Jika kehidupan tidak mempunyai masalah,sama saja seperti diri ini tidak ada apa-apa.
Jangan pernah sesekali menyalahkan hidup,mungkin ini sudah tertulis,mungkin saja ini perjalanan hidup kita sebagai seorang manusia yang akan mempunyai dugaan dimasa akan datang,terima apa adanya,selesaikannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan