Sabtu, Januari 15, 2011

Budak....Ini Cerita Tentang Kau Dan Aku....Budak.........

Budak,dengar cakapku..............
Manusia tak semua hebat...
Dan aku tak perlukan hari esok lagi...
Jangan sembunyikan tumbukanmu....
Kemudian aku bangun...
Dari mimpi yang berulang-ulang...
Aku bukanlah budak jahat....
Budak,satu-satunya orang yang boleh menarik picu....
Untuk memulihkan hati ialah kamu...
Semua remaja berkata....
Ini tak bermakna,ia tak dapat dibantu.....
Dalam dunia yang indah ini.....
Sebab itu aku tinggal.....
Semua remaja berkata....
Tak kira apa...
Kami takkan lupa pertelingkahan yang kami lalui...
Semua remaja berkata....
Kami terlalu muda untuk memahami semua ini....
Berbaris menghadap langit yang berselerak.....
Dalam pekan ini....
Semua remaja berkata...
Pada malam tanpa bayu ini....
Kami sedang cuba untuk merubah sesuatu...
Kerana kami budak..
Mengenal dunia luar serta merta....
Mana yang kami pilih....
Itu hak kami...
Kerana kami budak...
Tunjuk ajar diperlukan....
Bagi yang benar....
Budak...dengarkan aku.....
Kaki masih dihayunkan,jangan sesekali memberhentikan...
Kerana ini tekad....
Kerana ini nekad...
Bukan selalu...
Semua remaja berkata....
Semasa zaman budak hanya sekali...
Tidak mengenal erti..
Tetapi,ingin memahami...
Itulah..budak....
Pelbagai kisah terukir,senyuman dari bibirnya....
Semua remaja berkata....
Jika takdir tak berjumpa...depan mata...bersama
Terima saja...
Kerana itu.....
Kisah kau budak....
Masih belum terhenti...
Ia baru bermula...
Budak......cerita budak....adalah..
Kau dan aku bersama.....
Kerana mula kisah aku...
Sama yang berlaku pada kau...
Budak kau menangis...
Sama macam aku....
Budak kau menderita...
Sama macam aku...
Tapi...cara kita berbeza...
Sangat berbeza...
Budak....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan