Ahad, Januari 02, 2011

Ilham,Azam,Segala Di Tahun 2011............

Assalamu'alaikum...sekrang sudah menjejak 2011...jadi?..,usia semakin meningkat,apa?.,tak ada apa-apa?,hmm..biasa la...selamat tinggal 2010,tahun 2010 jugalah aku mendapat sesuatu yang baru dan aku namakan itu 'ilham'kenapa ilham?,sebab,ilham membawa pelbagai maksud dan arah tuju,aku mendapat ilham membuat sesuatu perkataan yang semuanya ada memberi maksud,walaupun aku ambil sedikit dari lagu-lagu yang aku dengar,betul,lagu yang selalu anda dengar tu,semua memberi maksud,macam lagu yang aku selalu dengar,Efek Rumah Kaca,menyindir segala yang mereka,tahu,bukan saja-saja,supaya ada kesedaran,tapi,aku membuat kata-kata yang kadang-kadang ada mereka kata mengarut,yang bukan-bukan,tapi tak apa,aku tak putus asa,aku mengganggap tahun 2010 adalah pemberi ilham aku dan aku bersyukur kepada Allah SWT kerana aku masih diberi kesempatan untuk menghembuskan nafas lagi ditahun 2011,aku patut berubah,kalau bercerita tentang kesalahan,dosa yang aku buat lebih dari seluas lautan,aku nak tebus,tapi,hati aku masih belum dibuka pintunya,haruskah aku menunggu?,aku tak patut begitu,aku mesti berusaha,dan mengenai kata-kata itu,aku berangan-angan ingin mencipta sebuah lagu..lagu yang akan aku nekad,aku nyanyikan dipentas sekolah ketika hari guru akan datang,ya,hari guru mesti ada pelbagai aktiviti,itulah peluang aku,bukan mengenai cinta,tapi keadaan kita sekarang,aku memang suka menyanyi selepas muzik indonesia panduan aku,dengan pelbagai genre (tema) senang hendak bezakan mana-muzik yang harus dipilih,aku akan cuba sedaya nekad,iaitu mengahadapi pelbagai cemuhan,tentang cinta,hadapi pelbagai cemuhan,tentang-tentang diriku sendiri,mencari cinta,tak semudah itu,dia hadir,aku akan terimanya,aku tak boleh melulu,seikhlas menerima aku...hehe..bukan ke semua orang hendak sedemikian.Ciptaan lirik itu tadi,aku cipta pelbagai ayat dan akan aku gabungkan kata-kata itu menjadi sebuah lirik.Seni lukisan aku tidak tinggal,aku sekrang sudah mula hendak mengembangkan bakat aku sendiri,oh tidak,PMR,sudah hampir,dah hampir sudah,mana harus aku pilih,PMR diutamakan,aku sekali lagi nekad,ambil mata pelajaran seni visual sebagai tambahan dalam PMR aku..aku akan lakukan yang terbaik dalam peperiksaan PMR yang hanya datang sekali sahaja dalam diri masing-masing...ilham..ilham yang aku dapat akan aku juga kembangkan menjadi sebuah bait-bait yang agak unik dari konsep sastera.....azam 2011 aku adalah...aku nak lihat senyuman...
terima kasih.....sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan