Selasa, Januari 04, 2011

Dulunya Begitu.....

Sama dengan tajuk,sama dengan maksud,dulunya begitu sekarang?sama dengan aku sendiri,tapi bagaimana hendak menembak si dia,adakah dengan cara melulu,ia dijamin,tak akan menjadi,terus,terus,terus bersikap positif sentiasa..ingat..curilah hatinya,buruan bergegas dapatkannya,tapi....korang pernah ke fikir..ia adalah jalan yang terbaik dari segi korang sendiri,sudah cukup baikkah korang untuk menjadi teman hidupnya jika korang pun tidak menunjukkan positifnya dalam diri sendiri,cinta,siapa yang tak ingin bercinta,aku taklah berpengalaman dalam bercinta,aku ada kenal dengan budak perempuan ni,dah 5 tahun dah dari aku kenalnya ketika aku berada di darjah 5,duduk sebelah lagi,dia,sukakan aku,dia kata,aku jual mahal,aku tak boleh kata apa,masa tu banyak masalah (sekejap,ni cerita tentang aku sekejap,kisah betul..huhu),1 tahun berlalu,dah darjah 6,dia guna taktik,gunakan budak lain,aku sabar,sabar dan sabar,tak kisah aku sehingga dia bosan,tapi kenapa sampai macam tu,tak apa,aku tak hiraukan,aku bukan baik pun,1 tahun dah pun berlalu lagi,aku,naik tingkatan 1,lain kelas sudah,aku lupakan,tingkatan 2,entah kenapa,dah takdir,sesi persekolan serentak dengan budak pagi,tak apa lagi,semua rakan aku tak tahu pasal ni,mulalah suatu hari tu...aku balik trip kedua,entah kenapa lagi,dia pun ada,rakan aku seorang ni,dekat dengan rumah dia,bising!,bising,sebut nama,aku,yang suka dia,dia apa lagi,sengih-sengih,aku bengang,senyap je,memang aku ada hati dengannya,mungkin di blog ini aku mencampakkan semua yang perap selama 5 tahun,bacalah,bacalah,(sambung),lepas tu heboh,aku masa tu tak keruan,aku tak kisah,budak-budak kelas aku,yang tahu,bising,pasal tu,geram,entah,biar jelah,aku tukar nombor baru,aku cuba,mesej dia,rupanya,dia pun suka dengan aku sejak dulu,memang aku tahu,sampai sekarang,aku dah naik tingkatan 3,aku masih was-was dengan dia......apa sebenarnya yang kau nak,aku banyak dapat tahu yang aku malas nak ambil tahu,tolong,jelaskan kepada aku
Kisah aku masih tergantung hingga sekarang,aku dapat firasat yang masih aku tak tahu,tapi aku nak ambik tahu,cinta tak semudah itu datang dan tak semudahnya pergi jika pandai dijaga,sepertimana yang aku bagitau,aku tak ada pengalaman walaupun ia hadir,aku tolak,aku ada alasan yang kuat,percayalah,
Kenapa aku ungit balik cerita ini,kenapa hadir lagi kisah ni?,sebab,setiap hari aku nampak dia,aku tenangkan diri,tak apa aku taip tentang kisah aku,haruskah aku tembaknya lagi....tak semudah itu........bang!,bang!,bang!,not easy for love..........sekian....lega hati aku..haha...kisah ni,biarlah terkubur...haruskah.....entah...tak nak usaha?..,biar ikut cara diri sendiri......sekian lagi sekali.....ok...siapa yang aku maksudkan?....,entah..biarlah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan