Isnin, Januari 03, 2011

Hari Pertama Sekolah Sebagai Pelajar Tingkatan 3.....

Aku hari ni masuk sekolah,sekolah,yang aku masuk ni dah sebanyak 3 kali,tak faham la tu,dah masuk tingkatan 3 dah..,dah besar pun,hehe,masuk sekolah tu ok je,dah sampai masa perhimpunan,adui,malas nak dengar cikgu-cikgu berucap,bukankah ucapannya kadang-kadang ataupun memang bermakna?,memanglah,aku malas kalau dia cakap,tapi muka macam meneran (kata-kata ini,hanyalah untuk diri sendiri,jika ada yang terasa atau terperasan,jangan nak kecil hati,atau nak bagitahu mana-mana pihak,tak baik mengutuk),muka,susah nak cakap,ok....masuk ke kelas baru..iaitu 3 Adil,ia,3 Adil,kelas baru aku 2011,nak kata bosan tak,cuak,masa tu belum lagi lantik ketua kelas,aku tak hingin jadi lagi,payah tu,masa berlalu,guru pertama masuk,malas aku nak cerita nama guru tu siapa,asal kan cepat habis dan dapat apa yang dia ajar (betul ke cara aku ni),masa berlalu lagi,waktu rehat,ingat kan boleh jumpa orang yang aku selalu cakap sebagai "kawan" tu,hehe,tapi,ada banyak pula kerja entah apa yang babitkan aku,punyalah terkejar sana,terkejar sini,best juga tu,biasalah pelajar sekolah,apa pun boleh...huhu...,waktu rehat habis sudah,belum lagi tentukan ketua kelas,seram,cikgu seterusnya masuk,dan keluar selepas itu,riuh kelas,dah lah 44 orang,nak buat macam mana,macam zoo ada la..hehe,termasuk aku ke?,ye kot,senyap je aku (bukan.....bangga..hehe),waktu terakhir,cikgu atau lebih senang guru kelas masuk,punya cerita entah apa,tak apa,dengar sebagai pelajar,umumkan ketua kelas..bukan aku..tapi rakan aku..tahniah...suka dia..belum tahu lagi kerjanya payah..dolat..yang aku tak sangkanya,hari ini juga aku dapat majalah sekolah,dalam majalah sekolah juga,pertama kali karya yang aku hantar dalam masa 8 bulan (2010),ada hasilnya,hasilnya...terpapar didalam majalah,aku minat melukis,aku nekad dalam diri,aku akan lukis sebanyak-banyaknya,dalam mencipta suatu ayat pelajaran.hehe,buat sendiri,tak apakan..mencuba...lonceng sekolah berbunyi,ingatkan balik,solat dulu,tak apa,ikut je,dah habis sembahnyang,hujan lebat turun,lepakkan,baju habis basah kuyup,baru pertama masuk sekolah,dah ada dugaan berlaku,cubaan...nak katakan sebanyak 80% pelajar balik dengan baju mesti ada sedikit atau lebih basah,kesian,aku pun sama,songkok,baju,dan segala basah,dan sedih juga,majalah sedikit cacat pula,baru dapat,kena air hujan,"kawan" aku dah naik bas trip pertama,tak boleh jumpa,huh,kalau jumpapun,bukan tegur pun,malu....aku...,terpaksa naik balik trip kedua,sejuk badan,tak mandi pin balik rumah,petang baru mandi,sekarang,dah pening,huhu......
dah abis sudah hari pertama....hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan