Sabtu, Disember 18, 2010

Belajar Buat Puisi Yang Mengarut....

Aku baru belajar bagaimana hendak membuat puisi...gila susah..sebab..ia perlukan jiwa untuk menambahkan puisi kita berjaya..jangan kosongkan jiwa..itu apa yang aku tahu...jadi dengan penuh NEKAD..aku buat puisi sendiri..hehe..sebenarnya...aku tak belajar mana-mana pun aku dapat sendiri dari fikiran aku...begini bunyi dia..

"saat langit mewarna kegelapan,
jiwa-jiwa berubah bagai air yang mendap,
mana hendak berteduh ketika matahari tidak lagi membuka tirai
menangis,menangis,dan terus menangis,
bagi yang telah hilang dan pergi jauh
keharmonian diri
.......
masa-masa itu
tak mampu untuk menunggu
selang beberapa saat..
kaki meninggalkan pergi tubuh seseorang....mereka
dijemput
sama tak lama tak cuma
yang kita ada...."

ni puisi..aku je yang tahu...tak apa,kalau korang tak faham..tak apa...sebab aku pun tahu benda apa yang aku taip ni..,pelik-pelik saja...biarlah..sebab aku tengah boring...huhuhu..aku namakan 'puisi' ni sebagai "ME-nga-RUT"..,haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan