Selasa, Disember 07, 2010

Santai Seketika....

Cuti sekolah pada tahun ini (2010) memang membosankan,takbuat apa-apa pun kat rumah,nak ulangkaji nanti nak mengahadapi peperikasaan tahun hadapan (2011) iaitu peperiksaan PMR,nanti bosan pula,takkan nak mengadap buku pelajaran saja.Jadi bagi nak hilangkan bosan-bosan ini,aku ambil kesempatan ini pergilah bandar (Kota Tinggi)pergi jalan-jalan ke,entahlah kemana,ta[i tujuan aku ke bandar itu,aku nak cari barang aku saja,iaitu dvd dan majalah saja.
Aku ni memang minat dengan dvd tu,bukan apa aku ni memang kaki dvd,macam-macam cerita juga aku beli,aku mula minat beli dvd ni pada tahun lepas (2009),lepas emak aku belikan laptop ni aku rajin beli dvd,yelah,kat rumah aku tak ada pemain dvd,pemain vcd adalah,mana boleh masuk,kan takpasal-pasal rosak,bosan juga tak tak dapat beli dvd,asyik tengok dvd je,beli vcd pun cerita entah apa-apa,jadi sekarang ini dah ada laptop,bolehlah aku layan dvd tu kat laptop,tapi yang tak bestnya,layan cerita sorang-sorang.
Dah masuk ini,dvd aku dah mencecah 46 cakera padat kat rumah aku,lupa,aku beli dvd ini,tanpa pengetahuan emak aku,alahai,takut dia marah pula,tapi ada juga dvd yang aku beli aku cakap kat emak aku.Ha..pasal tadi,ada 46 cakera padat,bukan banyak pun,sikit saja,aku suka beli cerita yang banyak aksi,sejarah,seram,pembunuhan,lawak,penyiasatan dan tak minat dengan cerita romantis,aku jaranglah beli cerita wayang melayu,ceritanya aku tak faham,lagi-lagi Korea..macam apa,Thai,Jepun,aku minat.
Masa itu,aku pergilah bandar,sekali ada cerita baru keluar,nama cerita itu SAW,aku sebenarnya dah lama tau cerita ini,was-was pula nak beli,memang ganas,kalau senang nak cakap,cerita ini 'jujur'...,hehehe..,potong tangan macam betul,nampak dia kerat tangan itu,jadi aku mulalah nak kumpul cerita itu,dari mula aku beli SAW 7,jadi aku cari pula SAW6,lepas itu aku pergi bandar lagi,tanya orang kat jual dvd itu,dah abis pula SAW5,4,3,2..,aku beli SAW1 saja,SAW1 ini best juga,kelakarlah pula,pasal aku beli cerita itu dari belakang,macam mana nak menghayati cerita itu...tapi tak apa..aku minat dengan cara perangkap dia..hebat...cerita ini bukan pembunuh itu membunuh mangsa..tapi..mangsa itu sendiri yang membunuh diri sendiri jika tak dapat lari dari perangkap hebat itu...memang gila....,tapi puas hati..cap jempol..aku beri,dari semua dvd yang aku beli,cerita SAW yang paling best yang pernah aku jumpa...hebat!

Majalah pula aku paling minat dengan majalah GEMPAK,dan majalah UTOPIA,majalah ini selalu juga aku cari kat mana-mana kedai buku,mesti ada,lagi-lagi kat kedai di tempat tinggal aku,kenal beb dengan aku,tanya je majalah ini,tau lah dia,huhuhu....,apa pun..inilah pengobat rindu aku masa cuti...hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan