Jumaat, Disember 17, 2010

Karya Seni Aku....

Apa nak buat eik?,jadi bosan-bosan ini aku juga suka melukis,melukis ni,ramai yang tanya,mana belajar melukis,susah juga nak bagitau,memang aku ni minat dengan lukisan,bagi aku seni ni,sesuatu karya yang cukup indah,dari hasil garisan,warna,corakan,dan contengan bebas dari sang pelukis.Aku dari kecil dah mula pasang cita-cita,ingin jadi seorang pelukis,jadi aku mula melukis,dari awal sekolah rendah aku melukis,korang nak tau apa yang aku suka lukis waktu di bangku sekolah rendah dulu,?,haha,aku lukis kepala manusia dengan rambut yang tercacak saja,bagi nak kawal keadaan,aku mulalah pekatkan lagi rambutnya,sebab kenapa macam itu?,aku tak mahir lukis badan manusia,tapi itu tak apa,hari demi hari aku tengok watak-watak lukisan,memang susah,aku lupa nak bagitau korang,yang aku ni tak pandai lukis watak dari lukisan yang sedia ada,huhuhu..memang,ada yang kata,jika melukis watak yang banyak karakternya nak cantik aja,belum matang lagi,...huh..
Alahai,lukis ni memang susah sikit,dari mana nak aku perlu lukis watak itu,amat susah,tapi aku cuba,hasilnya memang puas hati (bagi aku,korang?)




Ini saja je lukisan aku yang ada dan ada banyak lagi,aku memang tak pandai mewarna,hanya untuk tenangkan fikiran aku saja,bukankah begitu?,jadikorang yang suka melukis,jangan cepat putus asa,nanti tak boleh buat,betul,sebab melukis ni lain daripada memancing,melukis ni perlu berfikir luas,nanti ia menjadi.....danke!

Lupa...ni lagi satu lukisan aku,aku lukis lautannya beralun,entah apa-apa,walaupun hanya ini yang aku boleh lukis,mungkin aku boleh lukis lebih baik dari sekarang...yeah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan