Khamis, Disember 23, 2010

Tentang Mimpi...

Sejak akhir-akhir ni,aku kerap sekali bermimpi sesuatu perkara yang sama,sangat sama,entah,dah berapa kali aku berada ditempat yang sangat sama ketika berada didalam mimpi aku ni,agak-agaknya,mainan mimpi je kot..agaknya,akan ada lagikah mimpi aku ni datang lagi?,korang nak tahu,aku selalu bermimpi apa?,ia berada di suatu tempat yang selalu aku pernah pergi,dan aku berjumpa rakan-rakan aku yang adanya dah lama tak berjumpa,apakah itu?...aku tak tahu....mungkin perasaan rindu..dah lama tak berjumpa..aku tak ingat dimana aku berada...kadang-kadang,diluar sadar aku juga,aku merasakan aku pernah berada ditempat yang sama,suasana suram,diwaktu petang,bercahaya lampu,sedikit gelap waktu malam,berlari,berjumpa orang yang selalu aku jumpa tetapi tak bertegur,
Aku bingung bila tersadar dari tidur,ingatkan berlaku betul-betul,tetapi tidak,
ada hari itu,aku bermimpi,berdiri diatas bukit,melihat pelbagai bunga yang indah,sangat indah...
apa alamatnya..hingga sekarang..jika aku bermimpi..ia akan berlaku di alam sadar aku..tetapi dalam keadaan sekilas mata..seperti..di dalam mimpi,aku ternampak seorang perempuan berpakaian berwarna merah..nanti..di alam sadar aku nanti,aku merasakan pernah berjumpa perempuan itu,,tetapi tak ingat..tak tahulah ini adalah Deja Vu.....
Mungkin hanya mainan perasaan sahaja kot..korang..apa yang korang rasa ketika bermimpi?,dari mana ia bermula,dan dari mana ia berakhir...sangat berbeza setiap manusia mimpinya...hayatilah ia...sekian...aku harap..tiada perkara sama yang berlaku lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan